MEMORI TERINDAH

MEMORI TERINDAH

MY FAMILY

MY FAMILY

Sabtu, 23 Julai 2011

Mundurkah aku?????????

Mundurkah aku jika tiada akaun facebook?
Rasanya tidak kut! Sebab aku boleh mengendalikan blog ni...
Mungkin Facebook sebagai wadah penghubung percuma...PERCUMA????
Yang penting ada laptop atau telefon pintar serta kemudahan internet.
Tiada kemudahan di rumah, bertunggu tanggalah anak remaja di kafe siber.
Aku telah mempunyai internat di rumah sejak tahun 1999 lagi. Pada ketika itu, internet tersangatlah perlahannya. Tetapi aku ada tau. Pelanggan TM 1515 lagi, kemudian ada akaun
steamyx dan terkini P14G. Kalau setakat nak komen pasal pakai tudung kaler pink tu cantik, dikomen oleh 59 orang. Aku rasa tak perlulah?? Betul tak?
Anak murid boleh menghabiskan masa 2 jam melayan facebook tapi tidak siapkan karangan aku beri. Stress tak????? Satu lagi persoalan aku bagaimana murid telah mencipta perkataan singkatan. contoh: aq = aku cikgu tidak pernah ajar tau.
Inilah anak zaman siber. Anak-anak aku juga tidak terkecuali.
Sibuk nak berblog dan berfacebook!!!!!!
Situasi yang teramat kelakar " Nanti email gambar ye'' jerit seseorang yang ketika itu baru memasang talian internet di rumahnya.
Aku yang dah lama berinternet ni tersenyum sendiri...ha ha ha

2 ulasan:

  1. Sabar ajalah cikgu, :) Biasalah tu, budak-budak kan suka nak buat singkatan untuk semua benda ^^

    BalasPadam
  2. tq syaza, good luck 4 ur spm. sent my regard to amir ye.

    BalasPadam